"Píšu impulzivně a s překlepy." říká památkářká blogerka

Brouzdala jsem po zákoutích internetu, pročítala nové i starší články a objevila článek Veruce, který jsem už kdysi kdesi zaregistrovala, ale neměla čas se mu věnovat, nebo jsem myslela, že nemám proč se s tím chlubit. Trochu vody pod mosty proteklo, čas utekl a já jsem dospěla k závěru, že se mi chce na její otázky odpovědět. Už proto, že jsou k věci, zajímavé, neptá se mě Jak se máš? a Koho z Tokio Hotel miluješ? (ikdyž pro dnešní puberťačky už jsou Tokio hotel asi hodně pasé.).
1. Kde si píšete koncepty? Jen doma, když je klid? I v práci, když máte chvilku? Ve škole pod lavicí? 

Kdekoliv, nejčastěji v práci a ve škole, kde mám taky relativně nejvíc volného času. Doma jenom přijdu a padnu, nebo dotahuju články, které se mi v práci nepodařilo dokončit. 

2. Kam si píšete koncepty? Na papír? Do Notepadu? Přímo do redakčního systému? Do matlafonu chytrého telefonu? Pokud na papír – máte zvláštní sešit nebo si vystačíte s jakýmkoli dostupným papírem? 

V redakčním systému mám neveřejný příspěvek s názvem KONCEPTY, tam shromažďuju všemožné nápady na články, nebo seriály. Poznámky k Deníčku průvodkyně si většinou dělám na papíry, které najdu po ruce a nosím je pak po kapsách a často je taky vyperu. Na hrady a zámky, nebo do muzea jezdím vyzbrojená svým pověstným debilníčkem, do kterého si během prohlídek dělám poznámky, což jistou část průvodců nesmírně znervózňuje a z deníčku potom přepisuju do článku. 

3. Pro zajímavost – jaká vám vyhovuje klávesnice na psaní? Plnohodnotná? Notebooková? (S malým enterem, velkým enterem, s malým zdvihem, s velkým zdvihem? Nebo je vám to jedno?)

Nejraději mám plnohodnotnou klávesnici s vysokým zdvihem a velkým enterem. Problém je, že během psaní střídám asi čtyři počítače, přičemž notebook mého muže nezvládá mezerník, takže pak vkládám mezery do jednolité masy písmen, velký počítač zase nepřipojuje internet, takže byť mi jeho klávesnice vyhovuje nejvíc, tak tam můžu maximálně psát jenom ve wordu a to mě nebaví. Můj pidi tablet s dokovatelnou klávesnicí je příšerák, ale když se zapřu, tak na něm napíšu i diplomku, nejenom blog. 

4. Kolik máte rozpracovaných konceptů? 

Rozepsané články mám tři. V souboru KONCEPTY mám 29 myšlenek a nápadů, kterým bych se chtěla věnovat. 

5. Z kolika konceptů se skutečně stanou články? 

Vzhledem k tomu, že neřeším aktuální témata, naopak moje témata jsou často osm set let stará, tak doufám, že vždycky nějakou dobu vydrží. Většinou ze všech, úmrtnost konceptů se pohybuje v řádech promile.

6. Jak dlouho máte uložen nejstarší koncept? 

Asi rok.

7. Promazáváte průběžně starší obsah blogu? 

Nepromazávám, stojím si za tím. Dokonce čas od času všechny starší články voayersky přečtu abych se ujistila, že jsou pořád stejně geniální. A opravím v nich překlepy. Jeden jediný článek zmizel a to Bestiář průvodců, ten se ztratil během stěhování blogu na novou doménu, přičemž starý blog jsem aktivně smazala, takže už jsem původní článek nezachránila. Mám v plánu ho přepsat.

8. Které články na vašem blogu mají největší ohlas (návštěvnost, komentáře)? 

Největší ohlas mají stabilně články z Deníčku průvodkyně. Největší pecky jsou ale články "obecnější" jako Bestiář návštěvníků, Nejhloupější dotazy a seriál Chci provádět!

9. Které mají naopak malý ohlas, ale zasloužily by si podle vás větší?

Nejmenší ohlas mají články o hradech, zámcích a muzeích, což mě trochu mrzí, protože je s nimi nejvíc práce a snažím se čtenářům nabízet i trochu jiný (byť k nepřežití rozvláčný) pohled na barabizny, které tak miluju.

Komentáře