IQlandia Liberec

Už jste slyšeli, že v každém dospělém přebývá kus dítěte? Jo? Je to pravda a právě ten kus chce do IQlandie v Liberci.
My jsme tam zamířili v rámci exkurze, hned po otvíračce v devět hodin. To je taky doba, kdy je IQlandia ještě nezamořená školními zájezdy, které jezdí zpravidla kolem desáté.
Ostudné bylo jedině to, že jsme na celou IQlandii dostali hodinu. Po našem žebrání hodinu a čtvrt.

A teď mi řekněte jak chcete zvládnout šest pater plných výstav a interaktivních prvků za hodinu? Přičemž si všechno chcete osahat a zkusit a všude vlézt, přesně jak ty malé děti.

Výstavy jsou zaměřené různě. Od vysvětlení základních fyzikálních a chemických jevů, přes speciální výstavy jako byli třeba špioni, kde se seznamujete s například bezpečnostní technikou letišť a špionským vybavením (odposlouchávací štěnice!) a zkoušíte si jednotlivé přístroje a úkoly. Nebo vyšetřování vraždy, to jsme museli vzdát úplně protože nebyl čas. Ach jo. Myslím, že to udělal zahradník.

Je to skvělý, jsou tam věci, který jsem neznala ani já a to toho znám spoustu. Nedostala jsem se do Faradayovy klece a na Science show, protože ty začínaly až po našem odjezdu, ale do té klece bych chtěla hodně. Opravdu hodně.

Mega super bylo i stanoviště, kde "silou mysli" přetlačujete kuličku s kolegou. A neříkám to jenom proto, že jsem vyhrála nade všemi kdo si troufli se mnou měřit telekinetické schopnosti, fakt.

Všechno je interaktivní, všechno si můžete osahat, zapnout, zkusit, personál jsou vesměs mladí lidi, kteří vás nevyhánějí a naopak jsou rádi, že nejste uječené dítě, takže si i popovídají.
Mega super je simulace prostředí nevidomého, kde se pohybujete v naprosté tmě a přitom vás snímá infrakamera, takže vaše zlomyslné kamarádky se můžou smíchy potrhat, zatímco osaháváte mužskou figurínu ve sprše. (Samozřejmě omylem!)

Vstupné je 210,- za dospěláka, 150,- za studenta, rodinné vstupné mají v několika variantách a moc příjemné. Otevřeno prakticky denně od 9:00 do 19:00.

Více informací je ZDE!

Komentáře

  1. Ta síla mysli a kulička mě zajímá. Na jakým principu to bylo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem si jistá principem... Podle mě čelenka snímala aktivitu mozku v určitých oblastech a když ty "fungovaly" kulička se pohybovala vyrazně více... Vyhnaly nás devítileté děti, takže jsem nestihla nastudovat informační tabulku.

      Vymazat

Okomentovat