Jsme po mrtvici a chceme běhat!
Přišlo zkouškové. Přišlo zkouškové na
obou školách. Na JAMU mám spoustu předmětů za účast a aktivitu v
semestru. Na MUNI mám pár zkoušek.
První
ze všech jsem si musela projít zkouškou z Kulturních a kreativních
průmyslů. Pro ty kdož netuší, co by to mohlo být doporučuju odkazy na Kreativní Zlín a Kreativní centrum Brno.
Původně jsme měly být hodnocené za účast, seminárku a prezentaci.
Seminárku jsme udělaly. Seminárku o rozsahu bakalářky. To chceš. Ať je
to jak chce, tak jsem ji napsala. Seminárka měla sledovat vývoj určitého
odvětví KKP v republice a v Brně a měla být zakončena návrhem strategie
a doporučení jak tu situaci zlepšit. Já si vybrala Kulturní dědictví,
jak jinak. A to byl problém. Protože jak je kulturní dědictví super, co
je něco co čtenáři tohohle blogu dávno ví, tak o něm je zejména ve
vztahu ke kulturním a kreativním průmyslům, minimum dostupných materiálů
a zdrojů. Takže jsem to sepsala tak obecně a zaměřila se hlavně na
osobní praxi a praxi mých kolegů a nadřízených.
Inu
nějak jsem to sepsala, ikdyž nejvýznamnější doporučení strategie
plynoucí z mojí práce bylo vyhodit minimálně polovinu úředníků.
Radikální, to ano, ale původně jsem je navrhovala oběsit na výstrahu
ostatním.
Pak přišel den D. Ukázalo
se, že hodnoceny nebudeme jenom za docházku, seminárku a prezentaci,
ale že si hvízdneme i testík a kolokvium. Najednou. Všechno.
Super.
Při výroběp prezentace jsem zjistila, že si vlastně nejsem jistá o čem
jsem to psala a co bych teda měla odprezentovat. Moje znejistění se
projevovalo srdceryvnými telefonáty mamince, že ta škaredá pedagožka nám
zadala tak blbé téma, že jsem nemohla napsat nic jiného než takový
nesmysl, jaký jsem napsala. Maminka mi s něhou sobě vlastní řekla, že si
nemám stěžovat, že i sebeblbější téma odprezentuju a co mám teda za
problém, že nemá moc času.
K
prezentaci jsem zasedala dost nervózní, hlavně vzhledem k tomu, že moje
spolužačka prezentující přede mnou se vytasila s logickým rámcem a vůbec
tak dobrou prezentací, že jsem se cítila jako někdo kdo vedle Mony Lisy
vystaví svoji hůlkovitou kresbičku panáčka se šišatýma očima. Ale
budiž, prezentuju, prezentuju, vysvětluju, že si teda osobně myslím, že
největší problém je ten že zkoušíme přeskakovat vývojové kroky a chceme
být hned světoví. Přirovnejme situaci českého kulturního dědictví a
světového kulturního dědictví k dvěma lidem. Jeden je atlet (světové
kulturn dědictví) a druhý je po mrtvici (české kulturní dědictví). Ten
druhý uměl taky kdysi běhat, možná by mohl být taky vrcholovým
sportovcem, pak ale dostal mrtvici (komunismus) a teď se musí zase
pomalu učit chodit, mluvit a vůbec takové základní věci a pak teprve se
může pokoušet běhat a po dlouhé době a pečlivém tréninku může třeba
začít sportovat, ale památky na mrtvici tady budou a asi se jich zbaví
až po velmi dlouhé době. No a já poukazovala na to, že my po mrtvici
chceme hned běhat a vyhrávat. A to prostě nejde.
Jak
jsem se prezentování bála, tak jsem začala a mluvím a mluvím a mluvím a
najednou mě pedagožka přerušuje s tím, že už mluvím dvacet minut a že
limit byl deset. A to jsem prosím teprve v půlce prezentace. No nic,
chce to zrychlit.
Beru to hopem a dokonce dostávám pochvalu za jasné a přehledné osvětlení situace. No prosím!
KKP mám za sebou. Teď už jenom dočíst těch 46 publikací co musím zlouskat do konce června.
Komentáře
Okomentovat